Gönderen Konu: i30club.com Genesis COUPE 2.0T Testi  (Okunma sayısı 5442 defa)

Çevrimdışı Afşin

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 2.601
i30club.com Genesis COUPE 2.0T Testi
« : 09 Temmuz 2011, 14:31:15 »
Dünyada sadece 6 tane bulunan Hyundai Premium Bayii'nde Rad ile Genesis Coupe'u uzun uzun test ettik.

Araç tasarım olarak son derece başarılı ve heybetli. Arkadaki çıkıntılı kalça bölümü,yine arka cam tasarımı etkileyici idi. Sürüş sırasında tüm dikkatleri üstünüzde topluyorsunuz bu bir gerçek.Benzer fiyattaki ve hatta çok daha pahalı araçlardan bile daha dikkat çekici ve yakışıklı. Jantlarına bayıldım olurda bir arkadaşımız i30'a takarsa koreliler gibi harika yakışacağına inanıyorum.
Motor 2.0T 213bg 308Nm tork ile çok başarılı ancak sürüş sırasında önünde çok büyük bir engel olduğunu gördük; o da şanzımandı. Şanzıma eski tip H-matic 5ileri ve gaza yüklendiğinizde tepkiler öyle geç, öyle saçmalıyor ki anlam veremedik. örneğin 3.viteste giderken gazı köklediğinizde birkaç saniye duruyor,şaşırıyor önce 2'ye atıyor sonra 3'e sonra yine 2'ye araçla uyumu sıfır. Bu açıdan beğenmedik.
Sürüş sirasındaki ortalama tüketim 15.6lt/100km olarak gerçekleşti.
Direksiyon sistemi son derece ağır ama tepkileri hızlı. Araç çok sert bir süspansiyon sistemine sahip, Rad ' in 17" jantlı i30 undan inip genesis coupe a binince bu kadar sert geleceğini tahmin etmemiştim.Yoldaki her çukur,delik ve hatta şerit çizgileri içinizde hissediyorsunuz :)
Araç arkadan itişli ve spor bir diferansiyele sahip,bu sebeple yurtdışında drift aracı olarak tercih eden çok. bizde denedik, esp kapalı gaza yüklendik şanzımana rağmen araç tatlı bir şekilde yanladı.Kalkışlarda da bu yanlamayı hissetmek mümkün. Esp devredeyken bu pek mümkün değil.
Araçta kalite  beklediğimiz kadar yüksek değil, çoğu yerde sert plastik kullanılmış.
Arka koltuklar çok dar olmasa da uzun yolculuklara müsait değil.
Sadece yolcu koltuğundan arkaya geçiş mümkün. Şöför koltuğu elektrikli.Ses sistemi çok başarılı İnfinity marka.
Aracın satış fiyatı 80bin TL (foruma indirim var :) )




Çevrimdışı Bu®αk!

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 3.895
  • Live to Ride & Ride to Live
    • forum-i30
Ynt: i30club.com Genesis COUPE 2.0T Testi
« Yanıtla #1 : 09 Temmuz 2011, 16:14:27 »
Araba beyaz mıydı?


Ex


Çevrimdışı Rad

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 2.049
Ynt: i30club.com Genesis COUPE 2.0T Testi
« Yanıtla #3 : 09 Temmuz 2011, 18:04:42 »
Potansiyel alıcısı (idim) olarak ben de birkaç yorum yapayım. Kendi 1.6, dizel 115 hp lik aracımdan inip 2.0 motora ve 200hpye sahip, arkadan itişli bu araca bindiğimde her gaza dokunduğumda yanlayacağımı sanmıştım ancak yanılmışım. Benim açımdan hayal kırıklığı yüksek oldu zira öyle berbat bir şanzıman var ki (Sonata'da kullanılanın 5 ileri versiyonu) Afşinın da dediği gibi araç ani gaz yüklenmelerinde ne yapacağını şaşırıyor. ESP kapatarak birkaç denemeden sonra aracı yanlayabildim ancak onda da sanki araç "hadi azcık kıçımı kenara atayım da hevesini al" der gibi idi. Sertlik spor bir araba için benim sorun edebileceğim birşey değil. Ayrıca araç yüksek devirler ve hızlara çıktığında biraz keyif vermeye başlıyor. Özellikle yol tutuş için söyleyebileceğim hiç birşey yok. Bunun yanısıra fren sistemi gerçekten çok iyi. Araç ivmelenirken dahi frene bastığınızda ani yön değiştiren ivmeyi hissediyorsunuz. Ancak aracın hızlanması konusunda kesinlikle bir koltuğa yapıştırma havası yok. Şu haliyle bu araca ben 80bin TL gibi bir rakam vermeyi kesinlikle düşünmem. Bizdeki gibi bir manuel olsa belki çok daha farklı hisler yaşatabilirdi.

Zamanın ötesinden gelen düzeltme. Test tüketimimiz 16 litre civarlarında seyretti.
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2012, 19:56:22 Gönderen: Rad »
Ra_Messu