Gönderen Konu: alman hayranlığından vazgeçtim yeni ikonum hyundai i30  (Okunma sayısı 5506 defa)

Çevrimdışı erdall

  • i30 Yolcusu
  • *
  • İleti: 28
Herkese merhaba. Daha önce hep şunu derdim; alman arabalarını gözüm kapalı alırım, toyotayı düşünmeden satın alırım ama sonra birgün ciddi ciddi bir üst model araba alamaya karar verdim ve biraz gözlerimi açayım ve birazda düşüneyim bakalım dedim. İyi ki demişim. eşim ve ben uzun süre araştırdık ve i30 da karar kıldık ve sonunda ateş kırmızı 1.6 mode aldık 2.el 2009 model 14.000 km de. en başta sürüş zevki, görüş ferahlığı ve kafa karıştırmayan son derece fonksiyonel klima, cd çalar vb. gibi donanımların tek tuşla çocuk oyuncağı gibi kullanımından fazlasıyla memnunuz. Piyasa araştırması yaptığımız arabalar golf, c4 ve auris idi. ve donanım olarak verebileceğimiz paraya alabileceğimiz en iyi en dolu arabayı aldık. üstelik fabrika çıkışlı lpg li olması bu kazancımızı kat be kat artırdı. ayrıca 5 yıl garanti vermesi ise cabası. toyotanın ana sayfasında araçlarımıza lpg takılmasını tavsiye etmiyoruz diye yazarken, hyundainin lpg yi fabrika çıkışlı ve üstelik 5 yıl garantili olarak sunması bence araçlarına ne kadar güvendiklerinin bir göstergesidir. servise gittiğimde aracın 15.000 bakımını yaptırmak için ilk sorduğum soru (alerjim olduğu için) arabada polen filtresi var mı? sorusu oldu evet var dediler donanım tablosunda bu yazmıyor. oysa toyotada bunu da sanki artı bir özellikmiş gibi donanım tablosuna eklemişler. sırf bu yüzden toyota daha ağır basıyordu astım hastası olduğumdan (kimbilir belkide tüm klimalarda bu filtre vardır ama ben bilmiyorum) aynı paraya araştırdğımız golf ise tam bir facia. hem temiz araba bulmak zor hemde o fiyata alabileceğim golf en yenisi 2006 model ve 100 bin km de ve  araba bomboş yahu. zahmet edip direksiyona bir kumanda bile koymamışlar. alman markasının adını kullanarak bence insanımızı sömürüyorlar. c4 desen onunda 1.6 sd paketini alabiliyordum onda ise donanım i30 donanımının çok altında sadece artı olarak hız sabitleyici var. verdiği km garantisi olarak hyundainin yanından bile geçmiyor. üstelik ondada lpg için herhangi bir tavsiye yada fabrika çıkış lpg felan yok. İ30 ile hem litresine 3.670 tl ödediğim benzin yerine 1990 tl ye lpg alıyorum ki bu bende psikolojik olarak çok büyük bir rahatlama ve özgürce araba kullanma hissi veriyor hem de heyecan  yoksunu golf dizaynı, artık yüzü eskimiş hiçbir cazibesi kalmamış c4  tasarımı vede corolla hatchback tasarımını aratan aurise göre çok ama çok daha heyecan verici ve trendy bir araba almış oldum. öyle gösteriş meraklısı değilim ve arabanın jantıyla, rengiyle tasarımı ile övünecek çağlarımıda çoktan geçmiş 35 yaşında biri olarak beni bile bu kadar etkileyen i30un yaratıcısına teşekkür ediyorum. ayrıca lpg bu araçta performans olarak hiçbir olumsuz etki göstermiyor. servisteki usta bizzat lpgli i30'umu test etmek istedi ve hayretler içerisinde kaldı. benzinliden hiçbir farkı yok dedi. tek handikap araçtaki oksijen sensörü motor lpg ile çalıştığından çıkan egsoz emisyonunu fakir karışım olarak algıladığı için motor ikaz lambası yanıyor onuda servise götürdüğünüzde söndürüyorlar çokta önemli değil. bu mesajı uzun uzadıya yazmamın sebebide benim gibi aylarca araştırma yapan kişilere kolaylık olması, bir fikir vermesi içindir yoksa hyundai fanatiği değilim ve hatta daha önce kullandığım hyundaı lerin en sinir olduğum özelliği olan zayıf yol tutuşu nedeniyle kuşku ile baktığım bu marka i30 ile bu sorunuda yerle bir etmiş durumda. yol tutuşuda enfes bu arabanın. 122 beygirlik güçlü motoru, 5 yıl garanti süresi, şahane donanımı ile gerçekten araç alacakların bir kez daha düşünmesini gerektiren benim gibi gözü kapalı ve düşnmeden araba alanlar için ezberlerini bozmalarının vaktidir diyorum.  haydi almanların hakkını yemeyelim bu araba bir bmw bir mercedes yada audi değil ama kesinlikle bir vw, bir skoda, bir seat, bir toyota eder fiat ve renaultu yazmıyorum bile. ha şunuda söyleyeyim; millet konuşsun dursun o paraya hyundaiye binmem o da arabamı diyenlere inat bizler sefasını sürelim kalite ve sağlamlığın, estetiğin, ekonominin.. 

Çevrimdışı kaan çelikci

  • i30 Sürücüsü
  • **
  • İleti: 202
Ynt: alman hayranlığından vazgeçtim yeni ikonum hyundai i30
« Yanıtla #1 : 03 Kasım 2010, 17:28:00 »
Yorum süper olmuş , açıklamalar için teşekkürler. Hyundai markasına öö tüü kaka gözüyle bakanlara üzülüyorum valla , yahu ne diye bir logoya onbinlerce lira fark verip alırlar anlamak mümkün değil :S

Ayrıca bir çok markayı özellikle inceledim geçenlerde , benim yaz kış şehir içi benzin tüketimim 100km/ 7.5-7.7 L aralığında geziyor !!!

Diğer markaların fabrika verileri bile benim tüketim değerlerimin çok çok üzerinde şaşırmamak elde değil doğrusu !!! Ben çok yakıyorum diye hayıflanıp dururken meğerse yakıt tüketiminde en cimri markaya sahipmişimde haberim yokmuş :D

Donanım daha ne olsun yok yok arabada , 1.4 team modeli var bende göze takılan iki fark var oda arka cam manuel ve klima manuel başka ???? Geçenlerde yine burada paylaşmışlardı son model golflerde klima yok bırak dijital klimayı manuel klima bile yok sadece marka için okadar fark vermeye değermi anlamak mümkün değil !!!

Performans dersen , aracın motoruna göre ağırlıkda eklendiğinde bence gayet başarılı , özelliklede 3000-3500 rpm devirden sonra çok rahat hızlanıyor , tek sorun şanzıman çok uzun ve yetersiz kalıyor motor gayet atak !!! Ben i30 un 2.0L motorunu merak ediyorum doğrusu , kimbilir neler avlar o yollarda :D

Benim bile 1.4 üm onca markayı yolda dize getiriyorsa gerisini siz düşünün :D

Çevrimdışı Bu®αk!

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 3.895
  • Live to Ride & Ride to Live
    • forum-i30
Ynt: alman hayranlığından vazgeçtim yeni ikonum hyundai i30
« Yanıtla #2 : 03 Kasım 2010, 20:25:23 »
1.4 i30'un 140nm olan torkunun 1.6 FSI Passat'ın 149nm olan torkundan eksiği aradaki fiyat farkının kaçta kaçı acaba. ;D

Ex

Çevrimdışı kaan çelikci

  • i30 Sürücüsü
  • **
  • İleti: 202
Ynt: alman hayranlığından vazgeçtim yeni ikonum hyundai i30
« Yanıtla #3 : 03 Kasım 2010, 20:57:31 »
1.4 i30'un 140nm olan torkunun 1.6 FSI Passat'ın 149nm olan torkundan eksiği aradaki fiyat farkının kaçta kaçı acaba. ;D

Valla Burak le bi merak bendede var =D

Odeğilde bu hyundai neden piyasaya sunduğu bu i30 için , gerçekten diğer markaların o çılgın spor modellerini darmadağın edecek bir canavarı piyasaya sokmaz üretmez merak ediyorum doğrusu ?

Düşünsenize 2.0 L ve 2.5 L gibi güçlü motor seçenekleri ve buna uygun sportif upgradelerle piyasada ne gibi talepler görürdü !!!
130-150 bin liralık birçok marka araca kesin 80-100 bin liralık  ağır bir rakip olurdu haksızmıyım ???

Çevrimdışı Bu®αk!

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 3.895
  • Live to Ride & Ride to Live
    • forum-i30
Ynt: alman hayranlığından vazgeçtim yeni ikonum hyundai i30
« Yanıtla #4 : 03 Kasım 2010, 21:26:59 »
1.6 yukarısı getirmez C sınıfında, işi bilen adam C sınıfı 2.0 atmosferik araba almaz, vergi dezavantajı olur ve C sınıfı kalır. Bunun yerine turbo 1.4 C sınıfı turbo 1.6 D sınıfı veya 2.0 atmosferik D sınıfı tercih ediliyor ki genelde 2.0 alanlar da dizel alıyor.

Ama i30 sport 2.0 Turbo genesis motorlu olsa iyi iş yapar, tabi fiyatı çok uçmazsa. Onun yerine Veloster gelecek ama heralde bekliyoruz.

Adam D sınıfına bile 1.6 atmosferik koyup satıyor o ayrı VW falan kaliteli ya ondan 1.6 Passat var Geztler geçiyor...

Ex

Çevrimdışı K O R H A N

  • i30 Yolcusu
  • *
  • İleti: 90
  • İ S T A N B U L
    • İ30 Club Facebook Grubu
Ynt: alman hayranlığından vazgeçtim yeni ikonum hyundai i30
« Yanıtla #5 : 03 Kasım 2010, 21:32:53 »
1.6 Passat almak çok mantıksız zaten. O markanın en iyi arabası sciroccodur. fiyatıda çok uygun. alınabilcek tek araba.
KIRMIZI - i30 1.6 CRDi MOde


Çevrimdışı Bu®αk!

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 3.895
  • Live to Ride & Ride to Live
    • forum-i30
Ynt: alman hayranlığından vazgeçtim yeni ikonum hyundai i30
« Yanıtla #6 : 03 Kasım 2010, 21:38:18 »
Fiyatı çok iyi donanım ve tipi de harika. 2.el 1.6 TDI klimasız Golf'e 60 bin vereceğime 1.4 TSI Scirocco alırım 2.el'de 48 50 bin civarı düşük km'li bulmak mümkün. Çok donanımlı isterseniz klimasız Golf fiyatına bolca var.

Ex

Çevrimdışı ALİHANZO

  • i30 Yolcusu
  • *
  • İleti: 66
Ynt: alman hayranlığından vazgeçtim yeni ikonum hyundai i30
« Yanıtla #7 : 20 Aralık 2010, 14:05:02 »
Selamun Aleyküm....ben bu formda yeniyim ama 2009 dan beri i30 kullanıcısıyım... ikinci aracımı aldım şükür Allah a... 2011 115ps crdi mode metalik gri...

bu aracı tam 3.5 ay bekledim aslında premium alacaktım ama araç yok :( yok satıyor i30 satışlara yetemiyor.... neyse birçok markayı inceleme ve bayileri gezme fırsatım oldu... arkadaşlar size can-ı gönülden söylüyorum bu kalitede bu donanımda bu motor seçeneğinde bu geniş iç hacimde bu paraya böyle araba DÜNYADA YOKK!!!
 
ayrıca 3- 4 yıllık mazisi olan başka bir araç bu kadar ödülü nasıl aldı, demek ki IT'S BEST CAR!
 
 Şimdi sizlere aldığı ödüllerden birkaçını yazayım ;
1. CRDİ ye dünya dizel
ödülü
2. 100 üzerinden 94 puan alan dünyanın nadir araçlarından ( bu test ; stablize yol, yol tutuşu, iç mekan , işçilik , tüketim maaliyet, performans ,kalite....vb birçok alanda yapılıyor)
3. "BEST CAR" Ödülü (Avustralya)
4. "GOLD LAURES" Ödülü (Romanya)
5. "AA MOTORİNG EXCELLENCE" Ödülü (Yeni Zellanda)
6. "2008 YILIN OTOMOBİLİ" Ödülü [/i] [/i] (İspanya)
7. "NRMA EN İYİ KULLANIM MALİYETİ" Ödülü (Avustralya)
8. "AUTOCAR 2008 YILIN OTOMOBİLİ" Ödülü (Ortadoğu)
9. "2007 YILIN OTOMOBİLİ" Ödülü (Avustralya)
10. "CESVİ EN GÜVENLİ ARAÇ" Ödülü (Arjantin)
11. EURO-ENCAP 'Ta çarpışma testlerinde en yüksek puan olan 5 yıldız aldı..
12. yapılan testlerde de çocuk korumasında da "4 yıldız" alarak segmentinde en yüksek sonuçlardan birine imza attı.