Gönderen Konu: Canlı canlı i30 çarpışma testim  (Okunma sayısı 14803 defa)

Çevrimdışı Rad

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 2049
Ynt: Canlı canlı i30 çarpışma testim
« Yanıtla #25 : 15 Aralık 2010, 13:08:23 »
Zayıf, kuvvetli tartışmasına girmeye gerek yok, çarpan araç her zaman daha az hasar görür.

Hah. Ben de onu diyom işte.  ;D

Yumurta tokuşturma işi gibi bu biraz=)
Ra_Messu

Çevrimdışı osman38

  • i30 Yolcusu
  • *
  • İleti: 7
Ynt: Canlı canlı i30 çarpışma testim
« Yanıtla #26 : 17 Aralık 2010, 13:03:33 »
geçmiş olsun...

Çevrimdışı aegelincik

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 2251
  • AYKUT
    • mimeray
Ynt: Canlı canlı i30 çarpışma testim
« Yanıtla #27 : 17 Aralık 2010, 13:32:50 »
Zayıf, kuvvetli tartışmasına girmeye gerek yok, çarpan araç her zaman daha az hasar görür.

Hah. Ben de onu diyom işte.  ;D
Yumurta tokuşturma işi gibi bu biraz=)

Üstelik yumurtalarda kafa,kafaya çarpışmıyor.
http://www.i30club.com

Beylikdüzü-İstanbul
1. 2008 i30 1.6 CRDİ STYLE PLUS - ŞAMPANYA GRİ (satıldı)
2. 2012 İ30 1.6 GDI ELİT. OTOMATİK.

Çevrimdışı ALİHANZO

  • i30 Yolcusu
  • *
  • İleti: 66
Ynt: Canlı canlı i30 çarpışma testim
« Yanıtla #28 : 20 Aralık 2010, 18:37:03 »
ererer

Çevrimdışı ALİHANZO

  • i30 Yolcusu
  • *
  • İleti: 66
Ynt: Canlı canlı i30 çarpışma testim
« Yanıtla #29 : 20 Aralık 2010, 18:41:10 »
Benim çarpışma testim de şu adreste ....http://forum.donanimhaber.com/m_16082920/mpage_167/f_/key_//tm.htm#45357872

buraya resim yükleyemedim de ondan...
kırmızıda durmayan çok duyarlı (!) bir sürücünün 100km hızla sağdan çarpması kaçırmayın bunu görmeniz lazım.... i30 çoook sağlam araç çok sağlam , kapı içlerinde çelik krişler bariyerler var..

Çevrimdışı bourne_

  • i30 Sürücüsü
  • **
  • İleti: 120
Ynt: Canlı canlı i30 çarpışma testim
« Yanıtla #30 : 20 Aralık 2010, 19:42:12 »
Resimlere baktım büyük geçmiş olsun.Allah kimseye kaza bela vermesin.Valla ne yalan söyleyim 100km/sa hızla çarptığını siz söyleyince ben çok daha kötü bişey bekliyodum.İ30'un yolcu güvenliği kanıtlanmış zaten.Ancak dış kısımda en küçük kazalarda bile büyük hasar oluşuyor.Ama bu görüntü İ30'a olan güvenimi artırdı.Tekrar büyük geçmiş olsun

Çevrimdışı eagleswing

  • i30 Üstadı
  • ****
  • İleti: 874
Ynt: Canlı canlı i30 çarpışma testim
« Yanıtla #31 : 20 Aralık 2010, 20:16:10 »
Benim çarpışma testim de şu adreste ....http://forum.donanimhaber.com/m_16082920/mpage_167/f_/key_//tm.htm#45357872

buraya resim yükleyemedim de ondan...
kırmızıda durmayan çok duyarlı (!) bir sürücünün 100km hızla sağdan çarpması kaçırmayın bunu görmeniz lazım.... i30 çoook sağlam araç çok sağlam , kapı içlerinde çelik krişler bariyerler var..

Çarpışmanın şiddetiyle size hız fazla görünmüş olabilir. 100 km'den az olmalı. Çünkü sağ arka camınız kırılmamış bile. Normalde biliyorsunuz çarpışma testleri 60'la yapılır ve o hızda şu hale gelirse 100'de darmadağın olur. Elbette tam dik çarpmamış ise o ayrı.

Hyundai i30 (2008) Crash Test - Frontal, side and pole.

 
“If everything isn't black and white, I say, ''Why the hell not?''” John Wayne ** BJK **
HYUNDAI i30 ELITE CRDI 128PS 2013 - GRİ - İstanbul
HYUNDAI i30 TEAM CRDI 90PS 2010 - SİYAH - İstanbul
"Atatürk seni sevmek bir ibadettir." - Celal BAYAR, Türkiye Cumhuriyeti III. Cumhurbaşkanı

Çevrimdışı murat

  • i30 Müdavimi
  • ***
  • İleti: 254
Ynt: Canlı canlı i30 çarpışma testim
« Yanıtla #32 : 17 Ocak 2011, 23:25:07 »
agır  bir  araçtır  ne  dir  bu  agırlık ??
kasadır..
şase  önden   yarı   seviyeden  sonra   3  kat  güçlendirilmiştir..

katlanma   noktaları   vardır..

arkadan  alınan   darbede   ,,
kaza   sonrası   aracın  kapısını  açıp  çıkabildinizmi     önemli  olan  budur..

çogu  araçta  katlanma  noktaları   yoktur  ve   kapı   sıkışır   böuyle  bir  kazada..
  direnç     gösteren  bir  kaportada,,
  arka  kısımlarda   kasmalar  olur  ve  kapılar  sıkışır..

Çevrimdışı murat

  • i30 Müdavimi
  • ***
  • İleti: 254
Ynt: Canlı canlı i30 çarpışma testim
« Yanıtla #33 : 06 Mart 2011, 01:01:45 »
bir  bilgi  daha:::
tüm   araçlarda  kapı  içlerinde  demir  borular (   koruma  barları  çubukları  vardır))
ve  vidalanarak  tuttturulmultur..

i30  daki  bu  demir  boru  şeklindeki  çubuklar  daha  agır  ve  kalın...
ve     2  adet....  ve  kaynaklıdır.....  yan  darbelere  karşı   da  daha  başarılı olması  anlamına  geliyor..
ayrıca    4  ekstra  demir  çobuk,,     20  kiloluk  ekstra  yüktür..

şasenin   teker  hiazasından     3  kat  desteklenmeside      nerden  baksan  20  kilo  daha  yük  getirir  bu  araca..

ayrıca  arac   sınıfının  en  uzun  aks  mesafesine  sahip  araçlardandı  yanı  boyutsal    farklılıkta  ekstradan  30-40  kilo  daga  yük  demek  en  az.



yani  taşıdığınız   fazla   yük::   bunlardan  oluşmaktadır..

1 daha büyük araç,
2,  ön  şasede    ve  kapı  içlerinde  arttırılmış   güçlendirmelerdir.

Çevrimdışı eagleswing

  • i30 Üstadı
  • ****
  • İleti: 874
Ynt: Canlı canlı i30 çarpışma testim
« Yanıtla #34 : 06 Mart 2011, 21:09:01 »
agır  bir  araçtır  ne  dir  bu  agırlık ??
kasadır..
şase  önden   yarı   seviyeden  sonra   3  kat  güçlendirilmiştir..

katlanma   noktaları   vardır..

arkadan  alınan   darbede   ,,
kaza   sonrası   aracın  kapısını  açıp  çıkabildinizmi     önemli  olan  budur..

çogu  araçta  katlanma  noktaları   yoktur  ve   kapı   sıkışır   böuyle  bir  kazada..
  direnç     gösteren  bir  kaportada,,
  arka  kısımlarda   kasmalar  olur  ve  kapılar  sıkışır..


Murat bey, çok doğru bir noktaya değinmişsiniz. Elbette bunlar mühendislikle ilgili olumlu tercihler. Çelik, aluminyum ve diğer metallerle ilgili Kore'de çok ciddi bir birikim var. O bakımdan "aa arabaya bak bunlar nasıl böyle ağır denilebilir". Bazı hususlar da fiyat/performans, optimum tercihlerle ilgili. Bunlar anlaşılır tercihler.

Anlattıklarınız ışığında şu soru akla gelmiyor değil. Diyelim ki çarpışma kapıları açılmaz duruma getirecek şiddette oldu... İhtimal bu ya; olmaz ya... Diyelim ki oldu. Bizde de bir sorun yok. Ama araç içinden çıkamıyoruz. Camlar sıkışmış ama kırılmamış. Kapılar kilit, açılmıyor. Yanımızda da aksi gibi hiç birşey yok. (Ve hatta beteri bazı arkadaşlarda camlar filmli)... Bu durumda camlar filmsizken dışarı çıkabilmemiz için araç içerisine konulmuş herhangi bir materyal var mıdır? Hani otobüslerde metal uçlu plastik çekiçler var? Biz ne yapacağız o durumlarda? Var mı bir tedbiri?

(Filmsever dostlar; siz benim bu kötü durum senaryoma aldırış etmeyin,canınız sıkılmasın, böyle bir olasılık her halde pek azdır.)

 
“If everything isn't black and white, I say, ''Why the hell not?''” John Wayne ** BJK **
HYUNDAI i30 ELITE CRDI 128PS 2013 - GRİ - İstanbul
HYUNDAI i30 TEAM CRDI 90PS 2010 - SİYAH - İstanbul
"Atatürk seni sevmek bir ibadettir." - Celal BAYAR, Türkiye Cumhuriyeti III. Cumhurbaşkanı

Çevrimdışı Görkem

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 2236
  • Değerlerimize sahip çıkalım...
« Son Düzenleme: 06 Mart 2011, 21:37:36 Gönderen: Türkçe Dublaj »
SOKAK HAYVANLARI İÇİN BİR KAP SU , BİR KAP YEMEK BIRAKIN.ONLARIN HAYATINDA BİR FARK YARATIN

Çevrimdışı eagleswing

  • i30 Üstadı
  • ****
  • İleti: 874
Ynt: Canlı canlı i30 çarpışma testim
« Yanıtla #36 : 06 Mart 2011, 21:51:03 »
@Hızır Aleyhisselam;

Pardon... @Görkem; fevkalade.

Görkemcim sağol. Hemen bir tane alacağım.

 
“If everything isn't black and white, I say, ''Why the hell not?''” John Wayne ** BJK **
HYUNDAI i30 ELITE CRDI 128PS 2013 - GRİ - İstanbul
HYUNDAI i30 TEAM CRDI 90PS 2010 - SİYAH - İstanbul
"Atatürk seni sevmek bir ibadettir." - Celal BAYAR, Türkiye Cumhuriyeti III. Cumhurbaşkanı