Gönderen Konu: Kesinlikle i30  (Okunma sayısı 5454 defa)

Çevrimdışı humanzararlisi

  • i30 Yolcusu
  • *
  • İleti: 2
Kesinlikle i30
« : 15 Mayıs 2011, 18:26:54 »
Selam
 Dizel ve otomatik vites bir araç almaya karar verdim. Bilinçli bir kullanıcı ve oto ilgisi ve bilgisi son derece yüksek bir kişi olarak da piyasadaki tüm dizel otomatik araçları bir bir detaylı bir biçimde test ettim. Peugeot, Citroen, Fiat ve Toyota manuelleştirilmiş otomatik şanzıman adı altında kullanmış oldukları şanzımanlarla malesef konfor düşmanı ve performans katili bir hal almışlar. Bu araçları kullanırken her vites geçişinde koltukta ileri geri bir sallantı yaşıyorsunuz ve arabanın titremesini maksimum hissediyorsunuz. Ayrıca vites geçişleri esnası ve sonrasında toparlanma sırasında 2 - 2,5 saniye gibi bir zaman kaybı yaşıyorsunuz yeniden devrinizi bulana kadar, ki gaz pedalı boşlukları da canınızın sıkılması için cabası. Ayrıca bu araçların en üst donanımları dahi Prime'nın hala çok çok gerisinde bir donanım sunuyor ve fiyat olarakta 3500 - 5000 TL daha pahalılar. VW ve Audi DSG adlı mükemmel şanzımanıyla bu durumu aşmış ama fiyat malesef yanına yaklaşılamayacak kadar yüksek. İ30 Prime ile kaşılaştırırsanız Comfortline 7.500, Highline 13.500 TL daha pahalı ki A3 17.500 gibi aşırı yüksek bir fark atmış ve gene bu araçlarda Prime kadar yüksek donanım seviyesi sunamıyorlar size. Renault EDC şanzımanı ile DSG gibi mükemmel bir kalite yakalamış ancak 1460 cc lik tek eksantrikli, silindir başına 2 sübablı yani 8 valfli, 110 Hp 240 Nm motoru ve 1425 kg lik ağırlığıyla performans olarak malesef Vasatın altında kaldı. (Beygir güçleri sizi yanıltmasın Tek eksantrikli silindir başına 2 sübablı tek nokta püskürtmeli bu eski teknoloji motor hiçbir zaman çift eksantrikli, silindir başına 4 sübablı, çok nokta püskürtmeli bir motorun yerini tutamaz.) Ve gene renaul donanımda Prime'a göre geride ve 4000 TL daha pahalı. Geriye Leon ve Kia Ceed kalmıştı. Leon fiyat olarak 2500 TL daha pahalı ce donanım olarak daha düşük seviyede. Kia ise aynı i30 gibi ortak motor şanzıman ve yakın fiyat olarak bence en zorlu rakipdi. Testteki tek olumsuzluk Kia nın yalıtım probleminden dolayı motor sesinin farkedilir derecede yüksek olmasıydı. Ayrıca Kia'nın en üst donanımı gene İ30 dan düşük seviyede kalıyor. Gelelim Karara : Tüm rakiplerinden çok çok daha yüksek mükemmel donanım seviyesi, şık dizaynı, sınıfının ortalamalarını gayet karşılayacak düzeyde WV ve Audi hariç tüm rakiplerinden daha yüksek malzeme işcilik kalitesiyle, tam otomatik konforlu şanzımanıyla, Gayet iyi yol tutuş ve 5 yıldız ödüllü  güvenliğiyle yenilenmiş Euro5 motorlu İ30 CRDI Prime Otomatik almaya karar verdim ve 14.05.2011 tarihinde aracıma kavuştum. Herkese de bu aracı canı gönülden tavsiye ederim. Hep artılarından bahsetttim tek kusurumuz otomatik şanzımanda rakiplerinden 100 km de 1 - 1,2 lt daha fazla yakıt tüketimi. Manuel şanzımanda bu fark yok. Ama bu kadarı kadı kızında da olur değil mi? :))
2011 i30 Euro5 CRDI Prime Otomatik

Çevrimdışı SemperFi

  • i30 Üstadı
  • ****
  • İleti: 668
Ynt: Kesinlikle i30
« Yanıtla #1 : 15 Mayıs 2011, 19:31:08 »
Hayirli olmasi dilegi ile aracinizdan memnun kalacaginiza inaniyorum.Hyundai ciddi anlamda pazarda ileri gitmek icin ugrasiyor ve umarim insanimiz su takim tutarmis gibi marka sevdasindan vazgecebilir.Cunku ulkemize yatirim yapan arac markalarinin alinmasini her zaman tavsiye ediyorum.

Keyifli forum ,dogru ve zevk bir arac ile olur...

İnsanda güzel olan yüzdür, yüzde güzel olan gözdür ama insanı insan yapan
ağızdan çıkan sözdür.......

Çevrimdışı strikerteam

  • i30 Yolcusu
  • *
  • İleti: 99
Ynt: Kesinlikle i30
« Yanıtla #2 : 15 Mayıs 2011, 20:12:03 »
euro5 motorun diğer 2010 model i30 modellerinden farkı nedir?

Çevrimdışı The Mentalist

  • Kıdemli Katılımcı Üye
  • i30 Profesörü
  • ****
  • İleti: 1.597
  • DOSTLUK İKİ FARKLI BEDENDE AYNI RUHU PAYLAŞMAKTIR
Ynt: Kesinlikle i30
« Yanıtla #3 : 15 Mayıs 2011, 20:27:38 »
euro5 motorun diğer 2010 model i30 modellerinden farkı nedir?

çevreye saldığı kirli gazların seviyesi düşürülmüş diye biliyorum
(2008 İ30 select manuel lacivert 115 ps 90.000 km de SATILDI )
2013 i30 STYLE MANUEL CRDİ 128 PS BEYAZ / ÇEKMEKÖY / İSTANBUL

Çevrimdışı Bu®αk!

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 3.895
  • Live to Ride & Ride to Live
    • forum-i30
Ynt: Kesinlikle i30
« Yanıtla #4 : 15 Mayıs 2011, 20:58:09 »
Euro 5 daha düşük emisyona sahip.

Ex

Çevrimdışı SemperFi

  • i30 Üstadı
  • ****
  • İleti: 668
Ynt: Kesinlikle i30
« Yanıtla #5 : 15 Mayıs 2011, 21:04:11 »
ilk once piyasadaki eski arabalari,10 numara yag akan agir vasitalari kaldirsinlar ve adam akilli bir vergi sistemi getirdikleri zaman cevreyi dusunelim.Aksi takdirde cevre koruyalim adi altinda vergi nasil alinir mantigina karsiyim.Suan icin Euro5 olmasi inanin hicbirsey farkettirmiyor.
İnsanda güzel olan yüzdür, yüzde güzel olan gözdür ama insanı insan yapan
ağızdan çıkan sözdür.......

Çevrimdışı humanzararlisi

  • i30 Yolcusu
  • *
  • İleti: 2
Ynt: Kesinlikle i30
« Yanıtla #6 : 15 Mayıs 2011, 23:24:21 »
Euro5 motorda atık gaz ve emisyon haricinde ekzos ve havalandırma sistemini de tamamiyle değiştirmişler. bu sayede motor hem daha düşük oranda kirli gaz salınımı yapıyor hemde bu sayede çevreye daha az zarar veriyor. Ayrıca yeni havalandırma ve ekzos sistemi sayesinde araç daha motor daha rahat nefes alıyor ve atık gazını daha rahat dışarı atabiliyor. Bu sayede motor 115 hp lik gücünü Euro4 motorlara göre fabrika açıklamasına istinaden %15 daha verimli kullanabiliyor. yakıt tasarrufunda %5 lik bir tasarruf söz konusu gene fabrika verilerine göre ve motor euro4 e göre biraz daha sessiz.
2011 i30 Euro5 CRDI Prime Otomatik

Çevrimdışı Görkem

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 2.236
  • Değerlerimize sahip çıkalım...
Ynt: Kesinlikle i30
« Yanıtla #7 : 16 Mayıs 2011, 08:27:21 »
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz.

Aracınız hayırlı uğurlu olsun.Allah kaza bela göstermesin.
Sizin gibi donanımlı dostları aramızda görmek sevindirici.Paylaşımlarınızın devamını bekleriz  ;)
SOKAK HAYVANLARI İÇİN BİR KAP SU , BİR KAP YEMEK BIRAKIN.ONLARIN HAYATINDA BİR FARK YARATIN

Çevrimdışı aegelincik

  • i30 Master
  • ******
  • İleti: 2.251
  • AYKUT
    • mimeray
Ynt: Kesinlikle i30
« Yanıtla #8 : 16 Mayıs 2011, 11:05:57 »
Aramıza hoşgeldiniz,aracınız hayırlı olsun,keyifli sürüşler.

.
Selam
 Dizel ve otomatik vites bir araç almaya karar verdim. Bilinçli bir kullanıcı ve oto ilgisi ve bilgisi son derece yüksek bir kişi olarak da piyasadaki tüm dizel otomatik araçları bir bir detaylı bir biçimde test ettim. Peugeot, Citroen, Fiat ve Toyota manuelleştirilmiş otomatik şanzıman adı altında kullanmış oldukları şanzımanlarla malesef konfor düşmanı ve performans katili bir hal almışlar. Bu araçları kullanırken her vites geçişinde koltukta ileri geri bir sallantı yaşıyorsunuz ve arabanın titremesini maksimum hissediyorsunuz. Ayrıca vites geçişleri esnası ve sonrasında toparlanma sırasında 2 - 2,5 saniye gibi bir zaman kaybı yaşıyorsunuz yeniden devrinizi bulana kadar, ki gaz pedalı boşlukları da canınızın sıkılması için cabası.

Desenize Manuel şanzımanlı aracımda debriyaja basmadan,devir aralıklarını tutturarak 3.,4.,5., vitesler arasında geçiş yaparken ben daha az sarsıntı hissediyorum.


http://www.i30club.com

Beylikdüzü-İstanbul
1. 2008 i30 1.6 CRDİ STYLE PLUS - ŞAMPANYA GRİ (satıldı)
2. 2012 İ30 1.6 GDI ELİT. OTOMATİK.

Çevrimdışı beyaz sır

  • i30 Sürücüsü
  • **
  • İleti: 222
Ynt: Kesinlikle i30
« Yanıtla #9 : 16 Mayıs 2011, 19:12:48 »
Selam
 Dizel ve otomatik vites bir araç almaya karar verdim. Bilinçli bir kullanıcı ve oto ilgisi ve bilgisi son derece yüksek bir kişi olarak da piyasadaki tüm dizel otomatik araçları bir bir detaylı bir biçimde test ettim. Peugeot, Citroen, Fiat ve Toyota manuelleştirilmiş otomatik şanzıman adı altında kullanmış oldukları şanzımanlarla malesef konfor düşmanı ve performans katili bir hal almışlar. Bu araçları kullanırken her vites geçişinde koltukta ileri geri bir sallantı yaşıyorsunuz ve arabanın titremesini maksimum hissediyorsunuz. Ayrıca vites geçişleri esnası ve sonrasında toparlanma sırasında 2 - 2,5 saniye gibi bir zaman kaybı yaşıyorsunuz yeniden devrinizi bulana kadar, ki gaz pedalı boşlukları da canınızın sıkılması için cabası. Ayrıca bu araçların en üst donanımları dahi Prime'nın hala çok çok gerisinde bir donanım sunuyor ve fiyat olarakta 3500 - 5000 TL daha pahalılar. VW ve Audi DSG adlı mükemmel şanzımanıyla bu durumu aşmış ama fiyat malesef yanına yaklaşılamayacak kadar yüksek. İ30 Prime ile kaşılaştırırsanız Comfortline 7.500, Highline 13.500 TL daha pahalı ki A3 17.500 gibi aşırı yüksek bir fark atmış ve gene bu araçlarda Prime kadar yüksek donanım seviyesi sunamıyorlar size. Renault EDC şanzımanı ile DSG gibi mükemmel bir kalite yakalamış ancak 1460 cc lik tek eksantrikli, silindir başına 2 sübablı yani 8 valfli, 110 Hp 240 Nm motoru ve 1425 kg lik ağırlığıyla performans olarak malesef Vasatın altında kaldı. (Beygir güçleri sizi yanıltmasın Tek eksantrikli silindir başına 2 sübablı tek nokta püskürtmeli bu eski teknoloji motor hiçbir zaman çift eksantrikli, silindir başına 4 sübablı, çok nokta püskürtmeli bir motorun yerini tutamaz.) Ve gene renaul donanımda Prime'a göre geride ve 4000 TL daha pahalı. Geriye Leon ve Kia Ceed kalmıştı. Leon fiyat olarak 2500 TL daha pahalı ce donanım olarak daha düşük seviyede. Kia ise aynı i30 gibi ortak motor şanzıman ve yakın fiyat olarak bence en zorlu rakipdi. Testteki tek olumsuzluk Kia nın yalıtım probleminden dolayı motor sesinin farkedilir derecede yüksek olmasıydı. Ayrıca Kia'nın en üst donanımı gene İ30 dan düşük seviyede kalıyor. Gelelim Karara : Tüm rakiplerinden çok çok daha yüksek mükemmel donanım seviyesi, şık dizaynı, sınıfının ortalamalarını gayet karşılayacak düzeyde WV ve Audi hariç tüm rakiplerinden daha yüksek malzeme işcilik kalitesiyle, tam otomatik konforlu şanzımanıyla, Gayet iyi yol tutuş ve 5 yıldız ödüllü  güvenliğiyle yenilenmiş Euro5 motorlu İ30 CRDI Prime Otomatik almaya karar verdim ve 14.05.2011 tarihinde aracıma kavuştum. Herkese de bu aracı canı gönülden tavsiye ederim. Hep artılarından bahsetttim tek kusurumuz otomatik şanzımanda rakiplerinden 100 km de 1 - 1,2 lt daha fazla yakıt tüketimi. Manuel şanzımanda bu fark yok. Ama bu kadarı kadı kızında da olur değil mi? :))
Hayırlı olsun.Allah kaza bela vermesin.Paylaşımınızdan dolayı teşekkür ederim.
1.6 CRDİ TEAM - KRİSTAL BEYAZ

Çevrimdışı hasanamca

  • i30 Yolcusu
  • *
  • İleti: 7
Ynt: Kesinlikle i30
« Yanıtla #10 : 16 Mayıs 2011, 22:00:37 »

    Selam Sevgili Dostlar,
Bir yıl önce, eşimin de kullanabilmesi için Hyundai Accent Era dizel, otomatik vitesli yeni bir araba almıştım. Doğrusu otomatik vitesli bir araba kullanmanın bu kadar keyifli ve özellikle kent içinde bu kadar rahat olabileceğini düşünmemiştim. Vites geçişlerinde ne bir ses ne bir sarsıntı; vites değişikliğini ancak devir sayacından izleyebiliyorsunuz Yedi ay kullandıktan sonra annemin adına özürlü plakalı bir araç almak için Accenti sattım ve tahmin edeceğiniz üzere sıfır km. 90 HP dizel düz vites bir Hyundai İ30 team modeli aldım. Ne yazık ki Türkiye'de çoğu zaman niyet ettiğiniz aracı değil, satıcının elinde hazır bulunan aracı satın alıyorsunuz. Aradık taradık, otomatik vitesli bir Hyundai bulamadık, hatta Accent bile. Doğrusunu isterseniz ben düz vites bir İ30 un kullanımını kent içinde pek pratik bulmuyorum. Benzinliler için bir şey diyemem, biyel kolları kısa olduğu için göreceli olarak düşük hız/yüksek vites gidebiliyorsunuz, ama dizelde hız 40 km/h altında iken -ki çoğu zaman böyle- 2. vites, 40/60 km.aralığında 3.vitesle gitmek zorundasınız, aksi halde devir 1600'ün altına düşüyor ve motor titriyor. Bu, sanırım vites dişli oranı ile ilgili. Örneğin başka marka dizellerde 3.vites 30 km. ile gidebiliyorsunuz; bu hızda devir Hyundai'den daha yüksek. Ne yazık ki özürlü aracı olduğu için 5 yıl süreyle de satamıyorum vb. Düz vites İ30 dizel araç kullanan arkadaşlar benim bu görüşüme ne derler acaba, doğrusu bilmek isterim.