Sayfa: [1] 2
  Yazdır  
Gönderen Konu: Yüksek Motor Sesi  (Okunma Sayısı 5190 defa)
techno72
i30 Yolcusu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10


« : 05 Eylül 2012, 21:38:01 »

Arkadaşlar i30 umu sattım yine i30 aldım.İlk aracımda ikinciside 1.6 cvvt select benzinli. İki arcımdada düz yolda devir saati 3000 olduğunda hızım 95 km oluyor.Sizce bu aralık düşük değilmi. Devir saati 3000 in üstüne çıktığında motor çok bağırıyor.1.4 motor aaçları test ettim onlarda bile devir saati 3000 de iken araç 100 km hızı geçiyor.Bu konuda bilgili arkadaşlardan cevap rica ediyorum.
Logged
C O B R A
i30 Yolcusu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 98


İstanbul-Ankara


« Yanıtla #1 : 05 Eylül 2012, 22:15:01 »

araç otomatikmi?
Logged

ncrdbl
i30 Müdavimi
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 361


« Yanıtla #2 : 05 Eylül 2012, 22:20:06 »

Araç sanırım manuel,
benim araçta aynı şekilde davranıyor zira...
Logged
SemperFi
i30 Üstadı
****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 668


« Yanıtla #3 : 05 Eylül 2012, 22:26:07 »

Otomatik vites ise eco modunda kullaniyor olabilirmisiniz?
Logged

İnsanda güzel olan yüzdür, yüzde güzel olan gözdür ama insanı insan yapan
ağızdan çıkan sözdür.......
sismo
Moderatör
i30 Profesörü
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1076



« Yanıtla #4 : 05 Eylül 2012, 22:32:39 »

Otomatik vites ise eco modunda kullaniyor olabilirmisiniz?

2 araç da sanırım efsane kasa, donanım select olunca..
Logged

Ankara-1.6 CVVT Select Otomatik Şampanya Gri Benzin/LPG
chuck
i30 Müdavimi
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 392



« Yanıtla #5 : 06 Eylül 2012, 11:04:25 »

oyy, efsane kasa lafını duymamıştım daha önce, bittim bu lafa +1000  Sırıtan
Logged

2009 CRDi - Manuel / Style
2009 CRDi - Otomatik / Style Plus
sismo
Moderatör
i30 Profesörü
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1076



« Yanıtla #6 : 06 Eylül 2012, 11:07:42 »

oyy, efsane kasa lafını duymamıştım daha önce, bittim bu lafa +1000  Sırıtan

 Göz kırpan
Logged

Ankara-1.6 CVVT Select Otomatik Şampanya Gri Benzin/LPG
BASKANSER
i30 Sürücüsü
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 164


« Yanıtla #7 : 06 Eylül 2012, 15:09:34 »

yaşadığınız durum bendede mevcut. Aslında Tum vites aralıkları cok kısa. Vıtesı bır ust vıtese atğınızda hemen 3000 gelıyor.
ve bağımaya başlar.
110 kadar ses fazla rahatsız etmıyor. Hız arttırıp 140 a gelınce ses coşmuş oluyor 140 ı gecınce ses normale dönuyor. Ama genelde uzun yolda 120 yı gecmemeye calışıyorum. Aracım 1.4
Logged
techno72
i30 Yolcusu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10


« Yanıtla #8 : 06 Eylül 2012, 17:33:36 »

Aracım manuel
Logged
MD ELANTRA
i30 Müdavimi
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 498


TEKNİK DESTEK


« Yanıtla #9 : 05 Ekim 2012, 10:00:13 »

Arkadaşlar i30 umu sattım yine i30 aldım.İlk aracımda ikinciside 1.6 cvvt select benzinli. İki arcımdada düz yolda devir saati 3000 olduğunda hızım 95 km oluyor.Sizce bu aralık düşük değilmi. Devir saati 3000 in üstüne çıktığında motor çok bağırıyor.1.4 motor aaçları test ettim onlarda bile devir saati 3000 de iken araç 100 km hızı geçiyor.Bu konuda bilgili arkadaşlardan cevap rica ediyorum.

sorunun halen devam ediyor mu?ve aracında standartın dışında jant lastik varmı?
Logged

MD Elantra Prime Plus 1.6cc Dual Cvvt 132 hp Göz kırpan
oguzgun
i30 Yolcusu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #10 : 25 Kasım 2012, 23:48:22 »

Bende 2010 model 1.6 cw team manuel modelini aldım. 4 gn önce araç 12 bin km de. Bundan önceki aracım GETZ idi. bu devir olayı ile benimde başım dertte. araç 90 km hızda iken devir 2900 falan 95 de tam 3000 bu çok fazla geldi bana.2500 devri 80 km hızda görüyorum. 80 i astığım anda 2500 ü aşmaya balıyor. getzde bile 90 km hızda 2500 devirken bu kadar kuvvetli bir motorda daha düük olması gerekmez m? 90 km de 3000 civarı devri görmek demek yakıtı fil gibi icer anlamına gelir. alalı 4 gün oldu ama sanırım bu normal bir durum ise bir an önce elden çıkartmak durumundayım. Bu konuda bilgisi olan tecrübes olan arkadaşların şiddetle yardımına ihtiyacım var. aldığım günden beri bu durumdan dolayı aracı sahiplenemedim.
« Son Düzenleme: 26 Kasım 2012, 00:15:52 Gönderen: oguzgun » Logged
blkgtz
i30 Müdavimi
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 458


« Yanıtla #11 : 26 Kasım 2012, 08:24:28 »

aracinizin yag bakimi yapilmismi 12 bin cok az bakim atlabmis ve yag koyulasmis olabilir
Logged

2009 cvvlt lpg otomatik
2013 gdi style otomatik
oguzgun
i30 Yolcusu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #12 : 26 Kasım 2012, 13:47:13 »

aracinizin yag bakimi yapilmismi 12 bin cok az bakim atlabmis ve yag koyulasmis olabilir


Evet dediginiz gibi servise sordum onlar kontrol ettiler bakim hic yapilmamis. maddi imkan olmadigindan aralik sonu anca yaptirabilecegim. Bundan dolayimidir devrinin yuksek olmasi? Birde suanda full depo ile herzaman kullandigim yolda 600 km yol yapiyor gorunuyor. yol bilgisayarina gorede 7.0 litre bu bakim yapilirsa ne kadar etkiler yada etkisi olmaz mi? ortalama bu aractan beklentim bir depo ile 850-900 km yapabilmek.
Logged
silivrili
i30 Sürücüsü
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 122



« Yanıtla #13 : 26 Kasım 2012, 20:17:13 »

Benim araç  2011 cvvt 1.6 fakat 3000 d/d da 100 km hızla gidiyor
« Son Düzenleme: 26 Kasım 2012, 20:17:45 Gönderen: silivrili » Logged

2011 1.6 CVVT Mode Benzin/LPG
blkgtz
i30 Müdavimi
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 458


« Yanıtla #14 : 26 Kasım 2012, 21:01:41 »

arkadaşlar benim araç 120 km ile giderken 3200 d/d civarında düz yolda 100 km ile giderken 2600 gibi bir değer var yüksek devrin başka bir açıklaması olmalı üstelik aracım otomatik
Logged

2009 cvvlt lpg otomatik
2013 gdi style otomatik
oguzgun
i30 Yolcusu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #15 : 26 Kasım 2012, 21:57:04 »

herkeste neden bu kadar farklı bu devirler acaba? Ama çok devir  cok yakıt demektir. ideal 2500 devirde kullanmak oda normalde 90km hız demek ancak benim aracımda 2500 devir 80 km ye karşılık geliyor. ya benim aracımda sorun var yada aldığım yere geri vermelyim bu aracı hayır gelmez demektir. Yakıt konusu önemli benim için.
Logged
blkgtz
i30 Müdavimi
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 458


« Yanıtla #16 : 26 Kasım 2012, 22:26:10 »

hemen infial etmeye gerek yok
hava filtresinin dolu olup olmadığını kontrol edin
hava beslemesi önemli onun dışında yağ değişim peryodu önemli devrin yükselmesi motor elemanlarının çok rahar olmamasından kaynaklanabileceği gibi motorun yakıtı yeterli verimde yakmaması gibi nedenlerden de olabilir bujiler ne durumda biliyomusunuz bütün bu durumlar elendikten sonra bakılmalı
benim aracım bu değerleri veriyo ama bujisinden hava filtresine yağına kadar sapıklık derecesinde hassas bir bir bakım sonucu
zengin parasıyla fakir arabasıyla hesabı biraz  Sırıtan
dahası çok da az yakmıyo bizim araçlarda
devir saati bile arızalı olabilir hemen soğumayın arabalarınızdan
Logged

2009 cvvlt lpg otomatik
2013 gdi style otomatik
blkgtz
i30 Müdavimi
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 458


« Yanıtla #17 : 26 Kasım 2012, 22:29:00 »

aracinizin yag bakimi yapilmismi 12 bin cok az bakim atlabmis ve yag koyulasmis olabilir


Evet dediginiz gibi servise sordum onlar kontrol ettiler bakim hic yapilmamis. maddi imkan olmadigindan aralik sonu anca yaptirabilecegim. Bundan dolayimidir devrinin yuksek olmasi? Birde suanda full depo ile herzaman kullandigim yolda 600 km yol yapiyor gorunuyor. yol bilgisayarina gorede 7.0 litre bu bakim yapilirsa ne kadar etkiler yada etkisi olmaz mi? ortalama bu aractan beklentim bir depo ile 850-900 km yapabilmek.
mümkünse araca bu şekilde binmeyin
yağ değişimi 120 tl serviste sanayide daha ucuz hatta
kesinlikle söylüyorum bu soğuk havada çok daha fazla zarar verirsiniz
en kısa sürede yağ değişimini şiddetle öneririm 2 yıl kapağı açık motor yağı durduğu yerde bozulur kaldıki fabrika konmuş yağ çok tehlikeli motorunuzun ömrü açısından
« Son Düzenleme: 26 Kasım 2012, 22:34:57 Gönderen: blkgtz » Logged

2009 cvvlt lpg otomatik
2013 gdi style otomatik
oguzgun
i30 Yolcusu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #18 : 26 Kasım 2012, 23:24:39 »

Ben ISPARTA da ikamet ediyorum. Buradaki servise gittim. Bana acilen bakıma girmeli aracınız dediler yıldan dolmuş süresi ondan sonra kontrol edebilirz dediler. Bende ne kadar tutar diye sordum. Bilgisayardan fiyat çıkardılar değişecek parçalar vs filtreler falan toplamda kampanya olduğunu 465 tl ye hemen yaparız bunuda 10 taksti yapabileceklerini söylediler. Fiyat bana çok aşırı geldi. O nedenle yaptıramadım. Fiyat normal mi anormal mi acaba?
Logged
blkgtz
i30 Müdavimi
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 458


« Yanıtla #19 : 26 Kasım 2012, 23:46:06 »

şimdi iki konu var araç garantiden düştüyse serviste periyodik bakım gerekli değil ister serviste ister sanayide yağ değişimi yağ filtresi yaptırmanız yeterli periyodik bakım polen filtresi hava filtresi vır zıvır fiyatı arttıran unsurlar var
hava filtresi yağ filtresi ve yağ değişimi elzem olan bakımlar
diğer konu araç hala garanti kapsamındaysa hiç bakmayın gözünün yaşına yaptırın bakımı, periyodik bakım fiyatları bütün markalarda o seviyede
koyulması gereken yağ castrol magnatech yada edge
« Son Düzenleme: 26 Kasım 2012, 23:47:47 Gönderen: blkgtz » Logged

2009 cvvlt lpg otomatik
2013 gdi style otomatik
oguzgun
i30 Yolcusu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #20 : 27 Kasım 2012, 00:05:49 »

Bir an önce yaptırırsam garantisi bzulmaz dediler çok kritik durum olduğunu bir an önce yaptırırsam gerekli yerlerle konuşup halledebileceklerini söylediler. Ancak ben aracı uşaktan aldım. aracın alındığı bayide orası ve aldığım galeri bu servisi arayıp plakası verilerek aracın bakım durumunu sordu. Kilometresi söylenildi ve 15 binde getirmem gerektiğini bildirmişler. Yani orada 2 yıl geçmiş vs demediler 15 binde bakıma girecek şeklinde söylediler. Ispartada ise yıldan dolayı 2 bakım atlanmış bir an önce yaptırırsam oraya sorun olmayacağını söylediler.
Logged
blkgtz
i30 Müdavimi
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 458


« Yanıtla #21 : 27 Kasım 2012, 00:38:30 »

tamam konu kapandı o zaman karar sizin
Logged

2009 cvvlt lpg otomatik
2013 gdi style otomatik
oguzgun
i30 Yolcusu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #22 : 07 Aralık 2012, 22:24:47 »

Aracımın ilk bakımını yaptırdım. Ancak devirde değişiklik olmadı halen yüksek.
Logged
cankan00
i30 Sürücüsü
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 176



« Yanıtla #23 : 08 Aralık 2012, 00:28:29 »

Aracımın ilk bakımını yaptırdım. Ancak devirde değişiklik olmadı halen yüksek.
arkadaşlar benim araç 120 km ile giderken 3200 d/d civarında düz yolda 100 km ile giderken 2600 gibi bir değer var yüksek devrin başka bir açıklaması olmalı üstelik aracım otomatik

her ikinizde olan durum bendede var.sanırım araç lpg li olmasından kaynaklanan motor vs,, sıkıntısı var. bugün servise gittim motor ustasını çektim kenara sordum bizim motorlarda başta sübab erimesi vb.. gibi sorunlar çıkıyormuş doğrumudur? ustanın dediği aynen doğrudur 3,5 tane lpg li i30 geldi süpablarını değiştirdik.sözde  garanti vermiyormuş hyundai ücretli değiştirildi, ya dedim bakalım bendede aynı sıkıntı olsun garanti dışı yapında görelim bu aracı alırken 0 kit takılı 5yıl garantili satmasını çok  tatlı dille laf ebeliğiyle iyi bildiniz, sorun çıkınca garanti dışı deyinde görün yasal hukuki yollarla mahkemede görüşürüz uğraşmak isterseniz dedim çıktım lanet yerden
Logged

2010 i30cw 1.6 otm.Lpg
cankan00
i30 Sürücüsü
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 176



« Yanıtla #24 : 08 Aralık 2012, 00:32:13 »

usta gelen sıkıntılı araçların çoğunluğu 30000 ila 80000 arası km olan araçlarmış ve hepsindende ücret alınmış fiyat 1500tl gülermisin ağlarmısın ...
Logged

2010 i30cw 1.6 otm.Lpg
Sayfa: [1] 2
  Yazdır